Kuolema kuvapankkikuville. Kauan eläköön omat kuvapankit.

Koska olet viimeksi etsinyt verkosta kuvaa omaan blogiisi, yrityksesi etusivulle tai alasivulle, kirjoitukseesi, Instagram-kuvatekstiisi, LinkedIn-artikkeliisi? Oletko löytänyt juuri oikeanlaisen kuvan, joka samalla kertoo kuka sinä tai yrityksesi on ja mitä teette?

Stock-valokuvilla on todella vahvat puolensa ja niillä on todella heikot puolensa. Voit kyllä löytää kuvan, joka toimii jollain tasoilla, ainakin yleensä.

Suurin stock-kuvien heikkous on täydellinen autenttisuuden puute.

Maailma on visuaalisempi kuin koskaan.

Kiitos pysäyttämättömän älypuhelinten aallon ja Instagramin ja muiden kuvapalveluiden nousun, käyttäjät jakavat miljardeja kuvia joka kuukausi. Nämä käyttäjien generoimat sisällöt ovat toinen ääripää – aitoja snapshotteja elämästä, kuvia, jotka tunnistaa aidoiksi ihmisen ottamiksi kuviksi.

Pelkästään Instagramiin jaetaan päivässä 95 miljoonaa kuvaa. Kuukaudessa 2 850 000 000 kuvaa.

Mieti hetki tuota lukua. Kuvavirta ihmisen puhelimen näytöllä on valtava ja jatkuva – myös Suomessa. Miten sen voi saada pysähtymään oman kuvan kohdalla?

Stock-kuvat tekevät kuolemaa – nykyisellään

Sitä ei kuitenkaan pidä sekoittaa kuvan merkitykseen – se ei ole kuolemassa. Vanha sanonta kuinka montaa sanaa kuva vastaan vain kehittyy – niistä halutaan lukea tunteista ja niiden halutaan olevan sen arvoisia, että niitä haluaa katsoa.

Hyvä, laadukas kuva pysäyttää ja saa ajattelemaan.

Miten on, saiko tämän artikkelini kuva sinut pysähtymään ja lukemaan tänne asti? Se on aito kuva minusta +12c järvessä huhtikuussa. Talviturkki lähti tänä vuonna aikaisin.

Todelliset kuvat toimivat todella hyvin

Kun kuluttajien tavat väistämättä muuttuvat – ehkä huomiotaherättävästi asteittain tekstiperusteisesta hausta kuvahakuun – on tärkeää omata mukaansatempaava lähestymistapa visuaaliseen markkinointiin.

Jos työsi perustuu omaan henkilöbrändiisi, sinulle sopii oma kuvaussetti, jota voi täydentää tarpeen mukaan – lopussa esimerkki millaisia kuvia sinullakin voisi olla.

Sinulle voidaan luoda itsesi näköinen kuvaussetti myös – voin auttaa sinua siinä.

Jos edustamallasi yrityksellä on aktiivinen verkkosivu, linkkejä sinne jaetaan paljon eri kanaviin, pidätte blogia, Instagram-tiliä, YouTube-tiliä (videoiden kansikuvien perusteella katsoja päättää katsoa videon), Facebook-sivua tai LinkedIn-preesens on tärkeä, minulta saa apua somevirran pysäyttämiseen. Ota yhteyttä nyt.